Nasz zespół testuje kolejny firmware z nową funkcjonalnością zawierająca takie rzeczy jak:
- Wspomaganie startu,
- 10 tras po 127 punktów w każdej, z wizualizacją na ekranie w czasie lotu,
- Automatyczne lądowanie na wybranym lotnisku,
- Nowy "górski" tryb nawigacyjny umożliwiający unikanie wysokich przeszkód,
- Nowe tryby stabilizacji lotu i stabilizacja kursu w locie manualnym,
- Monitor kanałów RC.
Prezentuję lot naszego kolegi, pięknie demonstrujący jak autopilot z OSD wspomagają lot w trudnych warunkach:
Zapraszamy na kolejną Noc w Instytucie Lotnictwa gdzie będziemy wystawiali nasze produkty.
A to już relacja z "Nocy". Stoisko rozstawione jeszcze za dnia.
Strona pitlab.pl i PitLab.Sklep zostały przeniesiona na nowy serwer i nowe wersje oprogramowania. Różnice wizualnie nie są duże, natomiast funkcjonalność i względy bezpieczeństwa zostały uwspółcześnione. Teraz strona jest responsywna i lepiej wyświetla się na urządzeniach mobilnych. Mogą być jeszcze drobne niedociągnięcia wizualne, postaram się jak najszybciej je poprawić.
Jeżeli zaobserwujesz jakiś błąd, którego nie wyłapałem podczas testowania daj mi proszę o tym znać na e-maila: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Rozwijany przez nas System FPV wzbogacił się o dwa kolejne narzędzia zwiększające bezpieczeństwo i ułatwiające wykonywanie długich lotów FPV. Są to Asystent Wiatru i Asystent Termiki. Do oficjalnego użytku wejdą one razem z wersja firmware o numerze 2.40.
Asystent Wiatru
Służy do pomiaru siły i kierunku wiatru na bieżącej wysokości. Zwykle prędkość wiatru wzrasta wraz z wysokością. Czasami na pewnych wysokościach wiatr potrafi mieć nie tylko inną prędkość, ale nawet inny kierunek, dlatego informacja o prędkości i kierunku jest kluczowa do planowania lotu, tak aby wystarczyło energii na drogę powrotną.
Asystent wiatru nie wymaga dodatkowego wyposażenia. Pomiar polega na zrobieniu pełnego okręgu ze stałym poziomem gazu i stałym wychyleniem steru wysokości. Algorytmy zaszyte w OSD obliczają wektor znoszenia modelu przez wiatr. Wynik wyświetlany jest na ekranie w postaci strzałki określającej jeden z 8 kierunków oraz prędkość w postaci numerycznej. Wynik może być prezentowany na kranie radaru lub w polu prędkości. W ustawieniach layoutu trzeba zdefiniować czy będzie tam wyświetlana prędkość względem ziemi, względem powietrza czy prędkość wiatru. Wynik wyświetla się dopiero po wykonaniu poprawnego pomiaru.
Asystent Termiki
Służy do wizualizacji wykrytych prądów termicznych, zarówno tych wznoszących jak i duszących. Zestaw OSD+AP posiada funkcjonalność wariometru. Wykryte miejsce występowania komina termicznego są zaznaczane na ekranie radaru jako waypoint, dzięki czemu gdy zgubimy noszenie, łatwo jest je ponownie odnaleźć i wykorzystać do nabrania wysokości bez konieczności używania silnika, co istotnie podnosi ekonomię lotu i zwiększa zasięg.
W rzeczywistości kominy termiczne przemieszczają się razem z wiatrem, więc asystent termiki korzystając z danych uzyskanych przez Asystenta Wiatru przesuwa zaznaczoną pozycję prądu termicznego zgodnie z prędkością i kierunkiem wiatru. Asystent może być używany we wszystkich typach płatowców, nie tylko w szybowcach. Wymaga obecności Autopilota, gdyż tam znajduje się czujnik wariometru.
Aby dowiedzieć się więcej o szczegółach obsługi i konfiguracji obu asystentów zapraszam do lektury dokumentu: Asystent termiki oraz Wiatru w Systemie FPV Pitlab & Zbig.
Chciałbym się pochwalić pierwszymi egzemplarzami zintegrowanej klawiatury do autopilota Dedalus. W pierwszych autopilotach posługiwaliśmy się samym wyświetlaczem OLED, natomiast do nawigacji po menu i danych służyły drążki aparatury. Ze względu na możliwość użycia mikserów, sterowanie z aparatury wymaga wcześniejszej synchronizacji ustawień. W przypadku użycia wyświetlacza zintegrowanego z klawiaturą działa on zawsze, bez względu na konfigurację.
Urządzenie jest już dostępne w naszym sklepie: zintegrowany wyświetlacz i klawiatura.