Elektronika modelarska

Subskrypcja biuletynu

Wstęp

Niniejszy regulamin określa zasady działania sklepu internetowego PitLab.Sklep, prowadzonego przez firmę PitLab Piotr Laskowski mającą siedzibę w Warszawie przy ulicy Jana Olbrachta 58a/163, zarejestrowanej przez Delegaturę Biura Działalności Gospodarczej i Zezwoleń Urzędu m.st. Warszawa dla Dzielnicy Wola pod numerem 365274. Numer NIP 5272071494, REGON 140067694.

Podstawowy sposób kontaktu z obsługą sklepu jest przez e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. W sprawach pilnych proszę dzwonić pod numer telefonu: 501 784889.

 

Zasięg działania PitLab.Sklepu

Sklep sprzedaje towary na obszarze Polski.

Wszystkie opisy i polecenia są w języku polskim, walutą jest polski złoty (PLN). Podane ceny są cenami brutto.

Reszta świata obsługiwana jest  w bliźniaczym sklepie anglojęzycznym PitLab.Shop w którym walutą jest Euro.

 

1. Zamówienia

Wymagania techniczne

Aby móc złożyć zamówienie potrzebne są:

  • urządzenie z dostępem do Internetu,
  • przeglądarka internetowa z funkcją uruchamiania skryptów java oraz zapisujące pliki cookies
  • aktywne konto e-mail.

W wyjątkowych sytuacjach możliwe jest telefoniczne złożenie zamówienia.

 

Rejestracja i logowanie do sklepu

Aby zalogować się do sklepu należy podać swój login i hasło. Logowanie dostępne jest w w menu górnym, pozycja "Logowanie".

Nowy użytkownik aby mógł dokonać zakupu powinien się zarejestrować podając swoje imię, nazwisko, login, adres e-mail oraz hasło. Rejestracja jest dostępna na tej stronie "Logowanie" pod linkiem "Nie masz konta?". Po założeniu konta wysyłany jest e-mail weryfikacyjny zawierający link aktywujący konto, oraz podany login i hasło.

Aby dokonać zakupu w sklepie należy kliknąć w link aktywacyjny przysłany podczas zakładania konta a nastepnie uzupełnić konto o dane do faktury (nawet gdy dowodem zakupu będzie paragon) oraz dane do wysyłki. Dane można uzupełnić w lewym menu bocznym sklepu, pozycja "Dane osobowe".

 

Reguły bezpieczeństwa

Hasło powinno mieć długość od 4 do 25 znaków. Zaleca się aby składało się z wielkich i małych liter oraz cyfr. W przypadku utraty lub zapomnienia hasła można je przypomnieć korzystając z linku "Nie pamiętasz hasła?" na stronie logowania. Zostanie wysłany e-mail z kodem weryfikacyjnym, jaki należy podać na stronie. Po wprowadzeniu kodu użytkownik będzie proszony o podanie nowego hasła i zalogowanie się.

Informacje o zamówieniu można uzyskać bez konieczności logowania podając numer zamówienia, oraz tajny klucz podany w potwierdzeniu zamówienia.

 

Sposób zakupu

Towary dostępne w sklepie kupuje się klikając na przycisk "do koszyka". Zawartość koszyka wyświetla się w lewym panelu a szczegóły takie jak zamawiana ilość można zmieniać po kliknięciu  linku "pokaż zawartość koszyka". 

Gdy chcemy kupić towary znajdujące się w koszyku należy nacisnąć link "Zamówienie". Przechodzimy wtedy do kolejnego etapu zakupu gdzie wybiera się adres do wysyłki lub loguje się jeżeli użytkownik nie był zalogowany wcześniej.

W kolejnych etapach wybiera się sposób dostawy oraz metodę płatności. Opłata za dostarczenie towaru do siedziby klienta oraz zależności wynikające z masy i rozmiarów przesyłki są opisane w osobnym dokumencie: Koszty wysyłki

W kolejnym kroku należy potwierdzić wszystkie wprowadzone wcześniej dane. Po potwierdzeniu uzyskujemy dostęp do kanału płatności.

 

Dokument sprzedaży

Domyślnie do każdej sprzedaży wystawiany jest paragon fiskalny.  Istnieje możliwość wystawianie faktury VAT. Aby otrzymać fakturę, proszę wypełnić pola "Nazwa firmy" oraz "Numer NIP". Dokument sprzedaży wysyłany jest razem z towarem.

 

2. Płatności

Za towary nabyte w sklepie można zapłacić na kilka sposobów. Użytkownik wybiera najdogodniejszy dla siebie sposób płatności.

 

Przelew bankowy

Po zakończonych zakupach, gdy znamy już sumaryczny koszt towarów i wysyłki, proszę przelać wyliczona kwotę na firmowe konto podane w zamówieniu, oraz na stronie: O firmie.

Jest to najtańszy i polecany sposób płatności. Wadą jest dosyć długi czas oczekiwania na potwierdzenie. W przypadku stałych klientów, do których mam zaufanie zwykle nie czekam na potwierdzenie wykonania płatności.

 

Tpay

Ten krajowy system szybkich płatności umożliwia wykonanie płatności z większości krajowych systemów bankowych. Bezpośredni po wykonaniu płatności mam informację o niej i nie ma potrzeby przysyłania dodatkowych potwierdzeń. Przy tym systemie płatności, pośrednik pobiera prowizję wynoszącą 2% wartości zamówienia.

 

PayPal

Ogólnoświatowy system szybkich płatności umożliwia płatność środkami zgromadzonymi na koncie PayPal klienta. Bezpośrednio po przeprowadzonej płatności dostaję informację o płatności. Przez system pobierana jest prowizja w wysokości 3% wartości zamówienia.

 

BitPay

System BitPay umożliwia szybką płatność za zamówienie elektroniczną kryptowalutą Bitcoin. Płatność w złotówkach przeliczana jest według aktualnego kursu bitcoina i wyświetlana jako tysięczne części bitcoina czyli milibitcoiny. Na formularzu płatności wyświetlany jest link do płatności portfelem zainstalowanym w komputerze oraz QR-kod  do płatności portfelem zainstalowanym w smartfonie. Płatność przez system BitPay jest bezprowizyjna. Można dobrowolnie uiścić niewielką opłatę rzędu kilkunastu groszy za szybsze autoryzowanie płatności. Bitcoiny można kupić na giełdach, do których link można znaleźć na polskiej stronie bitcoina.

 

Pobranie

Płatność za zamawiany towar jest dokonywana u listonosza, lub na poczcie podczas odbioru przesyłki. Płatność za pobraniem jest skojarzona z dostawą w paczkach oraz przesyłkami kurierskimi. Ta usługa kosztuje dodatkowo ze względu na konieczność opłacenia operacji pobrania i przesyłki pieniędzy przez Pocztę lub DPD. Bieżący cennik uwzględniający koszty pobrania znajduje się w dokumencie Koszty wysyłki.

 

Płatność gotówką przy odbiorze

Istnieje możliwość osobistego odbioru towaru w siedzibie firmy. Adres firmy i mapka okolicy są podane na stronie  O firmie. Dobrą praktyką jest telefoniczne ustalenie godziny odbioru, gdyż zdarza się że muszę na pewien czas wyjść z biura.

Nie akceptuję płatności kartami kredytowymi, jedynie gotówką. Dobrze jest mieć wyliczoną kwotę, gdyż czasami są ograniczone możliwości wydania reszty.

 

 

3. Wysyłka

Spedytor

Artykuły zamówione za pośrednictwem PitLab.Sklepu wysyłam:

  • Pocztą Polską poleconymi przesyłkami listowymi lub paczkami,
  • Paczkomatami Inpost,
  • Przesyłkami kurierskimi DPD,
  • Możliwy jest również odbiór osobisty w siedzibie firmy.

Preferuję przesyłki listowe i paczkomaty, bo wymagają mniej formularzy i są tańsze.

 

Śledzenie

Wszystkie listy i paczki są rejestrowane i posiadają numer śledzenia umożliwiający sprawdzenie statusu przesyłki. Ponieważ numer śledzenia jest długą liczbą, nie chcę jej podawać obligatoryjnie za każdym razem, gdyż jest to zbyt pracochłonne. Jeżeli komuś zależy na znajomości numeru proszę o informację, wtedy go podam. Status przesyłek można śledzić na stronie: http://emonitoring.poczta-polska.pl/ dla przesyłek pocztowych, http://paczkomaty.pl/ dla przesyłek Inpost, http://www.dpd.com.pl dla przesyłek DPD. W przypadku spedytora Inpost klient dostaje e-mailem potwierdzenie i numer śledzenia  bezpośrednio z tamtych systemów.

 

Czas wysyłki

W moim urzędzie pocztowym wszystkie paczki i listy wychodzą w świat raz dziennie o godzinie 15:00. Z tego względu staram się wyjść na pocztę w okolicach godziny 14, tak aby to co wysyłam poszło w świat jeszcze tego samego dnia. Zamówienie złożone po godzinie 14, prawie na pewno będzie wysłane następnego dnia, nawet jeżeli tego samego dnia pójdę jeszcze raz na pocztę.

Większość zamówień  pojawia się w godzinach popołudniowych. Wiedzcie proszę że jeżeli nawet tego samego dnia nie nadam przesyłki to nie znaczy że bagatelizuję znaczenie często ważnej dla Was przesyłki tylko optymalizuję proces wysyłki, tak aby Wasza przesyłka jak najszybciej wyszła i przy okazji aby moje "koszty" związane z chodzeniem na pocztę były jak najmniejsze.
Przesyłki kurierskie DPD zamówione do godziny 16 są zwykle dostarczone następnego dnia roboczego.

 

Sposób dostawy

Sposób dostawy zależy pewnie od możliwości wykonawczych urzędu docelowego, ale ogólną zasadą jest że listy i paczki priorytetowe listonosz doręcza osobiście a ekonomiczne zostają w urzędzie i tylko dostarcza awizo. Z tego względu preferuję przesyłki priorytetowe. Są minimalnie droższe od ekonomicznych, ale wygoda odbioru jest tego warta.

Przesyłki kurierskie dostarczane są do podanej lokalizacji. Ważne aby w godzinach pracy kuriera ktoś był obecny w miejscu odbioru. Sugeruję podawanie adresu miejsca pracy. Przesyłki Inpost odbierane są w Paczkomatach o dowolnej porze dnia i nocy. Trzeba mieć ze sobą telefon i numer przesyłki, który przesyłany jest SMS-em oraz e-mailem. Przesyłka nie odebrana z Paczkomatu w ciągu 48 godzin trafia do placówki Inpost w danym mieście gdzie może być odebrana.

 

Status zamówienia

Kupujący informowany jest e-mailem o zmianach statusu zamówienia. Po złożeniu zamówienia ma ono status "Oczekuje" lub "Potwierdzone przez kupującego" jeżeli została wykonana płatność.

Zawarcie umowy kupna-sprzedaży następuje w chwili gdy sklep potwierdzi założenia zamówienia. Status zamówienia zmieniamy jest na "Potwierdzone przez sklep" lub "Wysłany". Miejscem zawarcia umowy jest siedziba firmy PitLab.

Jeżeli z jakichkolwiek przyczyn sklep nie może zrealizować zamówienia, informuje o tym klienta za pośrednictwem e-maila.  W przypadku stwierdzenia braku możliwości realizacji zamówienia, sklep zwraca całą wpłacona kwotę.

Jeżeli po 14 dniach od złożenia zamówienia nie zostanie odnotowana płatność, zamówienie zmienia status na "Anulowany".

 

4. Zwroty, reklamacje i gwarancja

Kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy kupna - sprzedaży i zwrotu zakupionego towaru bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od daty zakupu. Sprzedawca ma 14 dni na dokonanie zwrotu należności. Zwrócona zostanie cała kwota jaką kupujący wydał w sklepie, łącznie z kosztami dostawy. Odstąpienie od umowy powinno być złożone w formie pisemnej. Pod następującym linkiem znajduje się wzór odstąpienia od umowy.

Reklamacja stwierdzająca niezgodność produktu z umową może być złożona do 2 lat od daty zakupu. Sprzedawca ma 14 dni na ustosunkowanie się do reklamacji i powiadomienia klienta o sposobie rozwiązania problemu. Reklamacja powinna być złożona w formie pisemnej np. e-mailem.

 

Na wszystkie produkty udzielam 2 letniej gwarancji. Dokładam starań aby były niezawodne, gdyby jednak okazało się że produkt ma wadę, lub został uszkodzony podczas transportu proszę go reklamować. Zostanie nieodpłatnie naprawiony lub wymieniony na nowy jeżeli naprawa nie będzie możliwa.

 

5. Polityka prywatności

W celu sprzedaży i wysyłki zamawianych towarów od użytkowników zbierane są dane osobowe, na które składają się:

  • imię i nazwisko,
  • adres pocztowy,
  • adres e-mail,
  • numer telefonu,
  • opcjonalnie w celu wystawienia faktury adres firmy i numer NIP,
  • historia zamówień.

Dostęp do Twoich danych przy okazji realizacji zamówienia mają firmy kurierskie: Poczta Polska, Inpost lub DPD. Poza tym nie są i nigdy nie będą udostępniane osobom trzecim. Oświadczam że stosuję środki techniczne i organizacyjne mające zabezpieczyć powierzone mi dane zgodnie z wymaganiami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE.

Zbiór danych osobowych zgłoszony jest Generalnemu Inspektorowi Ochrony Danych Osobowych. Administratorem danych osobowych jest Piotr Laskowski.

Użytkownik ma wgląd oraz możliwość sprostowania swoich danych poprzez pozycję w menu bocznym sklepu: "Dane osobowe".

Sporadycznie wysyłam informacje handlowe za pośrednictwem newsletterów. Użytkownik zakładając konto na stronie może wyrazić lub bądź anulować swoją zgodę na wysyłanie newsletterów. W każdym czasie może cofnąć zgodę edytując  swoje konto dostępnego z menu bocznego strony głównej "Szczegóły Twojego konta". Dodatkowo w stopce każdego newslettera jest link umożliwiający anulowanie subskrypcji.

Użytkownik ma prawo trwale usunąć swoje dane ze strony i sklepu. W takim przypadku proszę o kontakt emailowy.

Użytkownik ma również prawo złożyć skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważa że jego dane są przetwarzane z naruszeniem RODO lub innych przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.

 

PitLab.Sklep używa plików cookie nazywanych ciasteczkami. Sposób ich obsługi jest opisany w dokumencie Polityka prywatności odnosząca się do tzw. plików Cookies.

 

6. Postanowienia końcowe

Kupujący ma obowiązek zapoznać się z regulaminem. Złożenie zamówienie jest jednoznaczne z akceptacją regulaminu.

Prowadzący sklep zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu. W takim przypadku informacja o zmianie zostanie podana na stronie głównej a użytkownicy zostaną poinformowani pocztą e-mail. Niniejszy regulamin obowiązuje od 24 maja 2018 roku.

Prowadzący sklep stosuje się do Kodeksu Dobrych Praktyk w rozumieniu ustawy z dnia 23.08.2007 o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym.

W przypadku zaistnienia sporu dotyczącego umowy sprzedaży, sprzedawca będzie dążył do polubownego rozwiązania sprawy. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego regulaminu jest prawo polskie.

 

Dokładam starań aby niniejszy regulamin był zgodny z polskim prawem, jednakże jestem inżynierem a nie prawnikiem. Jeżeli zauważysz w nim treści niezgodne z prawem, lub wymagane a nie poruszone tutaj, skontaktuj się proszę ze mną e-mailem: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Lataj bezpiecznie swoim UAV

 

PitLab.sklep modelarski obsługuje paypal

Logo Tpay